英文原著
1. Motoki K*, Saito T*, Nouchi R, Kawashima R, Sugiura M
"Tastiness but not healthfulness captures automatic visual attention: Preliminary evidence from an eye-tracking study"
Food Quality and Preference, 64: 148-153, 2018 (doi: 10.1016/j.foodqual.2017.09.014) (*equal contribution)
2. Motoki K, Sugiura M
"Disgust, Sadness, and Appraisal: Disgusted Consumers Dislike Food More than Sad Ones"
Frontiers in Psychology, in press (doi: 10.3389/fpsyg.2018.00076)
和文著書・総説
1. 元木康介, 杉浦元亮
"消費者神経科学の動向と展望―神経科学を消費者行動研究に役立てるために"
マーケティングジャーナル, 37(3), 77-103, 2018
その他(ワークショップ他)
1. 影山徹哉
"経営意思決定に脳科学をどう活用するか ~ ニューロビジネス研究最前線~ "
東北大学スマート・エイジング・カレッジ東京 コースⅢ第10回月例会、東北大学東京分室、2018.1.9(講演)